"Lechistan", czyli rzecz o nacjonalizmie, ksenofobii i antysemityzmie

Miałem tutaj więcej już nic nie pisać o "Wielkiej Lechii" i tematach około "turbosłowiańskich", bo nie o tym jest blog, jednakże po zobaczeniu teledysku "Jaruhy" "Lechistan", muszę coś powiedzieć...

Pozwolę sobie zacząć od "artystycznej" strony klipu. Utwór stworzony przez "Jaruhę" jest w stylu hip - hop. To w sumie już daje pojęcie o tym, co można usłyszeć w tej piosence. Sam autor wybór formy tłumaczy tak:

No ja bym bardziej ten gatunek kojarzył z ulicą, jabcokiem w bramie i patologią, ale cóż, każdy ma takie wzorce, na jakie go stać. Cały teledysk jest zrobiony nieudolnie, żeby nie powiedzieć, że jest groteskowy. Protagonista śpiewa niemrawo pod nosem, wyglądając jak niepierwszej czystości bezdomny z mieczem i w kolczudze. Jego otoczenie podczas refrenów, to chyba chłopcy z pobliskiego ONR. Historyczność ich strojów i wyglądu jest powalająca. W końcu ogolony na glacę woj, w X wieku, to normalny widok... "Wojowie" ruszają się jak przysłowiowe "muchy w smole". Scena walki także jest niesamowicie dynamiczna, a jej realizm wprawia w osłupienie. Godnymi uwagi są również "efekty specjalne", jako żywo wyjęte z Gothica, pełniące wizualizację "njuejdżowych" energii wypływających z protagonisty i jego pobratymców. Najśmieszniejsza jest jednak scena, gdy "Jaruha" razem z towarzyszkami i towarzyszami kroczy przez miasto w "historycznych" ubiorach, a on sam ma przewieszony przez ramię łuk.

Treści płynące z piosenki, prócz fantazmatu lechickiego, są także emanacją dzisiejszego, polskiego nacjonalizmu:  Polska niepodległa to Polska lechicka / I nie cudzoziemska ani katolicka; Odbierzemy co nasze, wiarę, pismo, ziemię / Bo jesteśmy niepokonane aryjskie plemię!. Poza tym można tutaj spotkać ksenofobię: A Ty bój się cudzoziemcze nie stój na mej drodze / Pełen jesteś złych intencji uciekaj w trwodze i antysemityzm: Mam do ciebie prośbę, poznaj plan Bermana / Niech do ciebie dotrze, że jesteś na kolanach; Polska niepodległa to Polska lechicka / I na pewno nie pejsata ani katolicka, a także groźbę: Bo bezlitosny gniew srogi wywrą na tobie moje bogi / Rękami mojemi nie unikniesz pożogi. Dostaje się również chrześcijanom i katolikom: Polska niepodległa to Polska lechicka / I nie cudzoziemska ani katolicka;  I poślą do nich Bogowie... Wielkiego Wędrowca, miłość niosącego, ale kapłani Złotego Tura poddadzą go śmierci męczeńskiej. I po śmierci jego, ogłoszą Bogiem go... i stworzą Wiarę nową, zbudowaną na kłamstwie, krwi i ucisku... I ogłoszą wszystkie narody niższymi i grzesznymi, i wezwą przed oblicze przez nich stworzonego Boga kajać się i prosić o wybaczenie za czyny dokonane i nie dokonane... Prócz tego, "artysta" profanuje polski hymn: Jeszcze Lechia nie zginęła, póki my żyjemy, / póki w sercach naszych krew przodków pompujemy. Oczywiście można znaleźć tego więcej (cały tekst piosenki na dole).

Należy też nadmienić, że "Jaruha" w napisach końcowych umieścił nielegalnie logo sopockiego skansenu. Na ten moment, ta wersja jest skasowana, nie można jej już odnaleźć, a obecna, pozbawiona ww. loga zawiera również adnotację, że "film nie ma na celu nikogo obrazić". Należy zadać pytanie - więc po co użyto takich, a nie innych słów? Tak, ot do rymu? Żeby ładnie brzmiało?  A czarne jest białe a białe jest czarne? 

Powiedzmy sobie szczerze, że lechityzm to po prostu specyficzny odłam polskiego nacjonalizmu, który przez wyimaginowane, dawne imperium wpisuje się w "wielkość Polski".
_________________
Niniejszy post to "remake" wczorajszego. Tamten został usunięty, po ataku "Jaruhy" na moją osobę. Ten obecnie próbuje napisał ostatnio u siebie na stronie:

Chciałbym gorąco podziękować wszystkim tym, którzy mnie wsparli po ataku Jaruhy, przede wszystkim ludziom z "fejsbukowych" grup "Jak było w Wielkiej Lechii" i "Czytelnicy Sigillum Autethicum". Szczególne podziękowania dla Sigillum Autenthicum za wsparcie, nie tylko słowem, ale także i czynem (niedługo pojawi się post o poczynaniach "Jaruhy" wobec mnie)
Dziękuje "fejsbukowiczowi" Ozajasz Goldberg za udostępnienie pierwszego zrzutu ekranu.
Dziękuję "fejsbukowiczowi" Bartosz Supronik za spisanie i udostępnienie słów Jaruhy, które wraz z linkiem do jego klipu znajdziecie poniżej.

I poślą do nich Bogowie... Wielkiego Wędrowca,
miłość niosącego, ale kapłani Złotego Tura
poddadzą go śmierci męczeńskiej.
I po śmierci jego, ogłoszą Bogiem go...
i stworzą Wiarę nową, zbudowaną
na kłamstwie, krwi i ucisku...
I ogłoszą wszystkie narody niższymi i grzesznymi,
i wezwą przed oblicze przez nich stworzonego Boga
kajać się i prosić o wybaczenie za czyny
dokonane i nie dokonane... "

Przebudź się siostro, przebudź się bracie
Posłuchajcie, bo dziejów tych nie znacie.
Matki i ojcowie nasi też nie znali całe wieki
I dlatego nasz naród jest taki kaleki.
Jedyna nadzieja w historii nieznanej
Przedchrześcijańskiej Lechii całkiem zapomnianej,
O której kronikarz Prokosz napisał wiele
Poczytajcie go, moi drodzy przyjaciele.

Ponad dziesięć tysięcy siedemset lat
Żyjemy tu, a to kawał czasu szmat.
Nasza haplogrupa krwi R1a
Tego nikt nie zatrze, to jest nasz ślad.
Wmówili Ci, że przez ten czas Polski nie było,
Żmijowe plemię nasze dzieje zataiło,
Jeszcze Lechia nie zginęła, póki my żyjemy,
póki w sercach naszych krew przodków pompujemy

Polska niepodległa to Polska lechicka
I nie cudzoziemska ani katolicka
Tu jest moje miejsce, tu jest mój dom
A kto go splugawi spadnie w niego grom!
Polska niepodległa to Polska lechicka
I nie cudzoziemska ani katolicka
My jesteśmy dzielne, potężne lechickie plemię
Wielka siła w naszych bramach serca drzemie
Polska niepodległa to Polska lechicka
I na pewno nie pejsata ani katolicka
Nigdy stąd nie wyjadę choćby mi płacili
Kpili ze mnie lub złą sławą otoczyli

Lechistan! Lechistan!
Wróg wciąż waruje u Twoich bram!
Odbierzemy co nasze, wiarę, pismo, ziemię
Bo jesteśmy niepokonane aryjskie plemię!

Mam do ciebie prośbę, poznaj plan Bermana
Niech do ciebie dotrze, że jesteś na kolanach
Przed tymi co przez wieki kradli ci historię
Wciskając o Słowianach fałszywe teorie
Liżesz brudne stopy Chazarskiej hołoty
Nie szanujesz świętej po swych przodkach cnoty
W końcu się ogarnij mój drogi rodaku
Odkryj ważną prawdę o sobie Polaku
A Ty bój się cudzoziemcze nie stój na mej drodze
Pełen jesteś złych intencji uciekaj w trwodze
Bo bezlitosny gniew srogi wywrą na tobie moje bogi
Rękami mojemi nie unikniesz pożogi
Parchata banda gryzie pierś mojej ojczyzny
Od wampirzych kłów nosi same blizny
Pora się obudzić z głębokiego snu
Zawalczyć o prawdę do utraty tchu

Polska niepodległa to Polska lechicka
I nie cudzoziemska ani katolicka
Tu jest moje miejsce, tu jest mój dom
A kto go splugawi spadnie w niego grom!
Polska niepodległa to Polska lechicka
I nie cudzoziemska ani katolicka
My jesteśmy dzielne, potężne lechickie plemię
Wielka siła w naszych bramach serca drzemie
Polska niepodległa to Polska lechicka
I na pewno nie pejsata ani katolicka
Nigdy stąd nie wyjadę choćby mi płacili
Kpili ze mnie lub złą sławą otoczyli

Lechistan! Lechistan!
Wróg wciąż waruje u Twoich bram!
Odbierzemy co nasze, wiarę, pismo, ziemię
Bo jesteśmy niepokonane aryjskie plemię!

Zobacz Polaku co z ciebie zostało
Co tydzień chlanie, balowanie ciągle ci go mało
Wstyd mi za ciebie, gdzie jest godność twoja
W pełni zasługujesz na przydomek goja
A chazarska sfora cieszy się zaciera ręce
Po każdym resecie dla nich pracujesz więcej
I więcej kupujesz za pożyczony hajs
Nie zdając sobie sprawy że to niepotrzebny szajs
Smuci mnie to wszystko, nie wierzę w to widzę
Nieprawdopodobnie wszystkim tym się brzydzę
Wiedz że z Lechii nigdy nie wyjadę by się lepiej żyło
Bo moją uważność z pewnością by to zabiło
Właśnie dzięki niej tą wielką prawdę sam odkryłem
I moją pogańską duszę ze snu wybudziłem
Jestem dumnym Polakiem, walecznym Lechitą
Rebeliantem Ziemi, mentalnym banitą

Polska niepodległa to Polska lechicka
I nie cudzoziemska ani katolicka
Tu jest moje miejsce, tu jest mój dom
A kto go splugawi spadnie w niego grom!
Polska niepodległa to Polska lechicka
I nie cudzoziemska ani katolicka
My jesteśmy dzielne, potężne lechickie plemię
Wielka siła w naszych bramach serca drzemie
Polska niepodległa to Polska lechicka
I na pewno nie pejsata ani katolicka
Nigdy stąd nie wyjadę choćby mi płacili
Kpili ze mnie lub złą sławą otoczyli

Lechistan! Lechistan!
Wróg wciąż waruje u Twoich bram!
Odbierzemy co nasze, wiarę, pismo, ziemię
Bo jesteśmy niepokonane aryjskie plemię!

Bracia Słowianie zewrzyjmy nasze szyki
Nie dajmy się chwytać w ideologiczne wnyki
Polityków, laików, szarlatanów i kapłanów
Szalbierzy, banksterów, przebiegłych mitomanów
I wy miłujący prawdę ludzie dobrej woli
Ci którzy z pokorą poddają się życia doli
Wyłączcie telewizor, radio, spalcie gazety
Wyrzućcie z otoczenia wszystkie gadżety, bzdety
Apokalipsa to znaczy prawdy odkrycie
Czas jest ostateczny, zawalczcie o swe życie
Ratujmy naszą matkę cudowną planetę Gaję
Miłość do niej to jedyna religia jaką wyznaję
Jak dawni Lechici bądźmy prawi i uczciwi
A to jak świat się szybko zmieni naprawdę cię zdziwi
Żadna gadzia siła już nas więcej nie ukorzy
Święta moc serc naszych tarczę dla nas utworzy

Polska niepodległa to Polska lechicka
I nie cudzoziemska ani katolicka
Tu jest moje miejsce, tu jest mój dom
A kto go splugawi spadnie w niego grom!
Polska niepodległa to Polska lechicka
I nie cudzoziemska ani katolicka
My jesteśmy dzielne, potężne lechickie plemię
Wielka siła w naszych bramach serca drzemie
Polska niepodległa to Polska lechicka
I na pewno nie pejsata ani katolicka
Nigdy stąd nie wyjadę choćby mi płacili
Kpili ze mnie lub złą sławą otoczyli

Lechistan! Lechistan!
Wróg wciąż waruje u Twoich bram!
Odbierzemy co nasze, wiarę, pismo, ziemię
Bo jesteśmy niepokonane aryjskie plemię!
 

I RADOŚCIĄ WYPEŁNIAJĄ SIĘ SERCA U WSZYSTKICH SIŁ CIEMNYCH
KIEDY DZIECI CZŁOWIECZE WSŁUCHUJĄC SIĘ FAŁSZYWYM MOWOM CUDZOZIEMCÓW
ZSUWAJĄ SIĘ Z DROGI ŚWIATŁOŚCI I KROCZĄ DROGĄ UPADKU
GROMADZĄC DOBRA MATERIALNE A NIE DUCHOWE Z WOLI CUDZOZIEMSKICH WROGÓW
ONI ODBIERAJĄ DOSTATEK LUDZIOM W SILE OSZUSTWA SWEGO POKŁADAJĄC NADZIEJĘ
WIEDZĄC ŻE JEŚLI ODBIORĄ LUDZIOM OPARCIE I WIARĘ, CEL W ŻYCIU I DUCHA WOLNOŚCI
TO SAMYCH LUDZI ZGUBIĄ...

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Czy Słowianie posiadali pismo (i dlaczego nie)? [FELIETON]

Próby wyjasnienia natury Nilu

Państwo Wielkomorawskie